Pool/Biljard

För ett par dagar sedan var jag Fille o Henke och spelade biljard på Storgata här i Oslo.

Det fick mig att känna mig lite nostalgisk och tänka tillbaka på alla de gångerna jag o Sissa drog till biljardkompaniet och spelade biljard och träffade folk.
Såklart var varje stöt ett guldläge, men köen (?) träffade alltid i lampan istället för bollen.
Ibland sköt (stötte?) jag över kulan/bollen på det andra bordet.
Jag bara siktade på den vita bollen och hoppades på det bästa!
Otrolig dåligt men ack så kul!

Denna gången jag spelade här i Oslo fick jag två lärare (Fille o Henke såklart) som lärde mig massa knep och tekniker, vilket gjorde hela spelet mycket roligare!
Det gick bättre än vad jag trodde, och jag fick tom i 3 kulor/bollar på raken (med lite överseende på felskjutningar ibland).
Tack för hjälpen!!
Det ska bli intressant att se hur det går nästa gång, då jag säkert inte kommer få lika mycket hjälp ;)

note to myself: kolla upp hur man säger kö i i bestämd form, om man säger skjuta eller stöta, och om det heter kula eller boll

update: jag hittade inget om hur man säger biljardkö i bestämd form men tippar på kön?, man skjuter inte utan stöter och kulorna kallas biljardbollar. för den som inte visste (antagligen bara jag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0