det där med mat och svält

kvällens middag bestod av:
chips med dippa, popcorn, coca cola, 1/3 av filles pizza och chokladmoussetårta!

jag skulle sätta mig ner i lugn och ro efter jobbet o äta upp resterna av grytan jag lagade igår då felicia o hennes två gamla kompisar damp in i lägenheten.

jag kunde naturligtvis inte sätta mig o äta inför dom (eftersom jag har en störning som gör att jag har svårt att äta inför folk jag inte känner), och maten räckte inte till att bjuda på så jag tänkte att jag skulle vänta snällt tills dom skulle gå.

Rätt som det är sätts chips o popcorn o hela fadderullan fram på bordet,
och hungrig som jag är kan jag inte help myself med att äta tills jag blir proppmätt!

efter dom hade gått kom jag på att jag hade tårta med mig från jobbet, och blev förstås sugen på den!

nu sitter jag här, tippar på att jag kommer vara vaken halva natten med tanke på allt socker och alla kolhydrater som förtärits,förtärats,förtärts (hur säger man?) förtärts..

livet är bra jobbigt ibland,
sitter jag och skriver samtidigt som jag tänker på alla de barnen som kämpar med svält varje dag,
och tar en klunk cola till..
usch för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0