blogs...

jag läser sjukt många bloggar.. på en höft sådär 30 st om dagen.. vänta jag ska räkna......

............ shit det var fler än 50 st :P

jag förstår egentligen inte hur jag orkar sätta mig in i 50 personers liv.. vad gör dom så intressanta liksom? när jag jämför med min egen blogg så är den inte alls lik nån av dom jag läser..

jag läser olika typer av bloggar som skriver om helt olika grejer..
typ 1 - bakbloggar (där folk lägger upp bilder på tårtor och cupcakes m.m)
typ 2 - modebloggar (jaa det är sant, jag läser en del modebloggar :P oftast för att jag tycker personen ifråga är            en cool brud som tar på sig precis det den känner för.. lite avundsjuka ligger nog också i bilden)
typ 3 - mina vänners bloggar (behöver jag säga mer)
typ 4 - glambloggar (folk som lever ett rikt liv och som jag inte alls kan mäta mig med :P)

däremot så finns det bloggar som jag helt och hållet bojkottar... och det är bloggar i stil med: hej dagboken, idag har jag varit i skolan blablabla... hur kul är såna att läsa?

eller en annan typ av blogg som jag aldrig sätter mig in i är där folk känner sig jävligt filosofiska och skriver låååånga inlägg om hur dom  mår och vad dom tycker om livet.. sånt är bara tröttsamt och oftast helt ointressant om man inte känner personen ifråga.. oftast är det bara roligt att se på bilderna, och man bryr sig egentligen inte om personen i sig.. faktiskt..

men min blogg då?? vad skriver jag i min blogg.. jag har kommit fram till att det är helt ointressant att skriva om vad jag gör om dagarna då jag lever ett rutinliv med jobb, träning, mat, facebook o sen sova.. VARJE DAG!
hur skulle dom inläggen se ut liksom? pretty much the same!

istället skriver jag om roliga grejer som händer, roliga bilder eller skämt och grejer som gör mig glad..
om jag nu skriver om vad som händer i mitt liv så försöker jag vara så kortfattad som möjligt..
ändå känns min blogg heeelt ointressant och jävligt trist..
innan har jag aldrig brytt mig ett skit om vem som egentligen läser min blogg, bara jag själv är nöjd med den! och det har jag alltid varit för jag tycker oftast mina egna skämt är sjukt kul :)

fan alltså, här sitter jag o babblar, vet inte ens vad jag snackar om längre.. har helt tappat min röda tråd :P
det känns verkligen att det var sjukt längesen jag skrev en uppsats i skolan eller dylikt.. jag har helt tappat mitt skrivande!!

nä nu skiter jag i det här o går till jobbet..
jag tippar på att ungefär noll personer kommer att läsa detta inlägget.. så fort dom får upp sidan så skiter dom i den långa texten, och scrollar ner för att se om det finns några roliga bilder att se på....
för så skulle jag gjort :P
jag insåg precis att jag utnämnde mig själv till en sorglig brud som läser 50 bloggar om dagen....
det känns bra..

Kommentarer
Postat av: johanna med tyra o otto

ja du vi har inte bestämt det än men i april maj ngngång:P

2010-01-28 @ 13:25:58
URL: http://tvamanaderkvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0