nej tack

sitter o läser igenom min dagbok på lunar..
jag skrev i den från sjuan till trean på gymnasiet.. det är 5 år.. maffigt!
den sista perioden var efter min student och då skrev jag mest om min "pojkvän" och hur mycket jag tyckte om honom.. nu när jag tänker efter så var det nog inte någon kärlek där inte, utan mest en besatthet av att vilja vara lycklig, kär och lyckad...

är det inte sjukt? att man strävar så mycket eftet kärlek och lycka att man inbillar sig saker som kanske inte är sanna..
i detta fallet skyller jag på min unga ålder, strävan efter känslan av att känna sig älskad och min ständigt återkommande naivitet.. om det ens finns ett ord som heter så.. men ja.. jag menade naiv iaf!

numera blir jag inte kär eller förälskad, för att jag inte tillåter mig själv det..
för att vara ärlig så är livet mycket lättare utan killar som hoppar runt i hjärnan o besudlar varenda liten tanke man har, plus att när jag träffar en kille så blir jag helt nojig..
varför ringer han inte, vad gör han nu, tycker han verkligen om mig, playar han mig nu? osv.....
såna tankar är negativa och bara tröttsamma.. osäkerhet kallas det btw..

så istället för att ta chansen på något som kanske kan bli helt lyckat efter all den där osäkerheten innan, så håller jag mig till ett celibatliv för tillfället, som är såå mycket lättare med detta livet jag lever just nu..
och tro mig, man glömmer rätt snabbt hur underbart det faktiskt är att ha någon som tycker om en o vill pussa på en.. men när man sedan är där igen så undrar man hur faan man kunde gå o leva sitt liv utan att ha just allt det där som kille innebär..

men tills vidare: pussar och sex är äckligt och helt obetydligt! Fina, varma ord är verkligen ingenting jag behöver! någonsin!

så dom som nu har en kille, barn, hus, you name it så vill jag bara säga till er:
ni behöver inte tycka synd om mig för att jag "inte har någon", jag vill inte ha era pitty-blickar, för detta är något som jag har valt just nu..
så tack, men nej tack för peppande ord som: "din tid kommer" eller "du kommer hitta någon snart, ska du se"

NEJ TACK

Kommentarer
Postat av: Emanuel

E ju bara så jäkla sant det du skrivit! Kärlek innebär problem.

2010-04-08 @ 10:59:31
Postat av: Lisa

Kunde inte sagt de bättre själv malin, det är inte synd om oss ;)

Hoppas allt är bra annars!

2010-04-08 @ 11:09:53
URL: http://knaslisa.blogg.se/
Postat av: Kate

Du skriver sjukt bra!

2010-04-08 @ 11:37:27
URL: http://blondafanskapet.blogg.se/
Postat av: johanna med tyra och otto

Haha du är bäst gumman

2010-04-08 @ 19:18:15
URL: http://tvamanaderkvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0