dagens i-landsproblem

är det fel att drömma?
ibland kan jag drömma ihjäl mig, sitter bara o längtar bort den enkla trista vardagen..
jag har så många drömmar om var jag skulle vilja vara, bara sticka iväg o göra det som faller mig in..
men självklart så går ju inte det..
vad håller mig tillbaka då?
jag har precis flyttat hem, ingen lägenhet att tänka på.. men jag var ju så jävla smart och tog ett lån, fel, jag tog TVÅ! jodå jag tyckte jag behövde en ny bil, banken var supersnäll o lånade ut pengar till mig... sen skulle jag flytta hemifrån, var inte särskilt smart o spara pengar när jag bodde hemma utan då lånade jag till möbler o grejer.. och nu är jag fast! finns det någon som är lika dålig som jag att hålla i pengar?
innan varje lön går jag o är sueprfattig, var faaan gör jag av alla pengar? jag vill bara bli av med dessa jävla lånen, dom tynger mina axlar... sen är jag fri! sen kan jag göra precis det som faller mig in.. fel!
då har jag ju inga pengar, hur långt kommer jag utan pengar?
FAAAN jag är verkligen fast i denna jävla stad! det kommer ta mig år att bli av med lånen o ha lyckats spara ihop en buffert.. då är man gammal o då är det dags att stadga sig o skaffa familj..
ahh jag pallar inte skriva mer, sitter bara o tycker synd om mig själv o mitt sorgliga liv......

dagens i-landsproblem

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gumman!

Du har utbildning? right :) det finns andra städer som du lätt skulle stortrivas i! sök jobb och kanske gö nå studier på sidan :) ta med dig lånen dit du far. Jobba och ta inge mer lån. NU iaf :) Allt går :) jag LOVAR!

2009-01-25 @ 14:04:52
URL: http://mariasjoblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0