jag saknar...

folk frågar mig om jag har hemlängtan....
den är inte så farlig!
det är bara vissa smågrejer jag saknar..

jag saknar min bil
jag saknar min familj
jag saknar att kunna hälsa på folk man känner på stan
jag saknar mina vänner
jag saknar att kunna vara skitfull på stan utan att något händer en
jag saknar min säng
jag saknar att folk alltid förstår vad jag säger så jag slipper upprepa allt med min skorrande skånska
jag saknar att komma in på wahlquists o verkligen känna mig som hemma
jag saknar att veta var allt finns i stan
jag saknar att kunna fråga mina föräldrar om vad jag än känner att jag är osäker på
jag saknar att ha alla mina kläder o accesoarer så jag kan klä mig hur jag vill
jag saknar dom där stunderna i bilen där man verkligen kunde vara för sig själv
jag saknar att kunna gå utanför dörren och bara se natur och lyssna på tystnaden
jag saknar alla spontana road trips jag gav mig ut på med vänner
jag saknar att jag kan köpa grejer billigt utan att tänka efter hur dyrt allt egentligen är..

det var väl bara det...
sen finns det massvis grejer jag INTE saknar och dom grejerna gör att jag hellre stannar i Oslo än i kommer tillbaka till kstad.. för jag trivs bra här!

Kommentarer
Postat av: johanna med tyra och pyret i magen

åh vännen, jag saknar dig så mkt.... l'ngtar till du kommer hem i jul!!



kramar om dig

2009-12-03 @ 12:04:25
URL: http://tvamanaderkvar.blogg.se/
Postat av: Matilda

SAKNAR min kebabrulle!

2009-12-07 @ 14:46:08
URL: http://darlingrhubarb.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0