norge so far

japp! sitter i alles och elins lägenhet, dom erbjöd sig deras hem istället för skabbvandrarhemmet..

resan då.. vinkade av mina vänner o min familj på kstad järnvägstation... sa hejdå, gick en bit, sen brast det fan! jag började stormgråta.. mamma likaså :)
satt på en buss ner till malmö, byte där.. väntetid 3,5 h.. trist... rätt som det är kommer friday o icka ner för att hålla sällskap! lyckan är total!!

sätter mig på bussjäveln till norge.. sjukt svårt att sova..
framme 5.20, släpar ut allt bagage jag har, kånkar som faan!
får tag i en taxi som tar mig till anker hotel.. kommer in, jag hade tydligen kommit fel :P
ut igen, fortsätter på vägen o hittar anker hostel..
den otroligt otrevlige mannen i receptionen säger att incheckning är 15.00..
så jag byter om på toan där nere och lägger mig på soffan för att sova ca 1 h..

sen iväg till jobbet, snortrött! tog en taxi, visste fan inte var jag skulle ta vägen..
kommer till jobbet, för det första gillade hon verkligen inte min tattoo på armen.. ajdå..
sen visar hon en gång o sen ska jag kunna det liksom..
men största problemet är norskan.. har lite svårt att förstå den nu i början..
överlag tycker jag det gick ganska hyfsat.. känner mig itne riktigt säker än men det kommer ju.. har en månad att visa vad jag går för..

måste fråga toril hur mycket tjänsten är på och hur mycket jag tjänar i timmen.. om det inte är tillräckligt får jag söka mig ett annat jobb..

nej nu ska jag göra vid mig o bege mig till arbetet.. lite nervöst idag också, måste ju förbättra mig idag!

känns som jag skriver jätteflummigt... ajja..

hejdååå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0