long time no see

shit vad längesen! vad har hänt sen sist då?
var sjukt sugen på att festa med gänget den torsdan på kstaddagarna.. men jag åkte hem så snällt o la mig för att sova o upp o jobba dan efter.

dan efter drog jag in till stan med sissa o jocke. sissas kusiner från usa var här, dom åkte karuseller på tivolit. jag var livrädd bara att titta på dom, men dom var tuffa. den yngsta är 8 år!
käkade lite langos o träffade lite kompisar.. nykter även denna dan, jobb dan efter.

lördag, tivolirock! först jobba sen hem o sova.. in till tivoliparken med göran hanna maria o icka.. en sjukt kul kväll måste jag säga.. fest o fylla! körde bajsspelet, lyckades nog fylla mig ganska bra. traggade med några från näsum, en son o en pappa.. pappa pelle som var vacker! haha raggade på äldre jojo.. träffade massa roligt folk o släppte lös ja jävlar.. no limits! jag bjöd verkligen på mig själv den kvällen tycker jag.. sen blev man litta trött o var tvungen att ta en liten tupplur i en sisådär 2 timmar. det hela tog slut o jag o hanna begav oss till stan för att sen åka hem. fick taxi tjugo i 5 med sissa, martin, sissas bror o linnea.. kom hem 4 dörrmattor rikare.. fråga inte varför :P

jobb dan efter, ganska skönt o jobba lite, men det var sjukt jobbigt att stänga.. slö var man, jojo

sen var man på kiviks marknad, glodde lite bland stånden, åkte karusell o var inne i porrtältet. vissa av oss shoppade ju loss satan där inne, nämner inga namn :)

vad har mer hänt? sommarfest i lördes.. hos caroline på jobbet. väldigt roligt var det minsann.. var mycket trevligt att snacka med maria. åkte in till stan med johanna från jobbet, mötte upp icka.. festade med dom tills stängning.. träffade några göteborgare som vi stod o sjöng änglalåtar med. dom blev rätt impade att jag kunde en del :P
drog hem till hanna för att jag skulle sova där men hon ville inte öppna för mig.. nahenaj. ringde stackars sjuka jocke som kommit hem från mallis o låg o sov. fick sova hos honom, tackar!
jobb dan efter, sjukt mycket att göra, där var fullständigt kaos!! blev klara halv tio, o så fick jag skjuts av annas pappa hem, för mamma o anders var ju på kreta så dom kunde inte hämta. hade fått ta taxi annars..

onsdag: annickas 21årsdag! GRATTIS! var ute o åt på banken med icka, lisa (som fyllde år den 23), anna, martina, malin,sofie.. sen skulle dom festa.. det var väldigt trevligt.
hem o städa huset innan det bar av till sthlm.

torsdag, 8.00 skulle vi åka till sthlm. henke o jocke kom o hämtade mig, blev lite sen så vi stan 8.30 istället.. lämnade huset fint o städat :)

uppe ca 14.00 i sthlm, sovit mestadelen av vägen. skönt

iväg till gröna lund direkt.. visade sig att bara jag o hanna skulle åka karuseller, köpte åkband. kul var det, men det blev inte så många åkta. sjukt mycket folk, och galet mycket kö.. lättade upp vid tio, men dom stängde elva..
åkte faktiskt katapulten, som först kör ett uppskjutet o sen ett fritt fall, väldigt roligt, killade skitmycket i magen. hanna var rädd o inte jag. konstigt nog. körde den en gång till precis innan stängning när det var mörkt. mysigt.. åkte vilda musen, där jag, däremot var aprädd, jag hatar berg-o-dalbanor!!!
pop-expressen som var ganska mesig på dan, men mycket roligare på kvällen.
kvasten var alldeles för mesig, o hade alldeles för lång kö för att det skulle ge nåt..
blå tåget, hannas trauma-karusell från barndomen, inte lika läskig när man är äldre.
kärlektunneln, ganska töntig "karusell" som jag o hanna höll på att välta i vattnet med.. tog en fint foto som vi köpte sen :)
ustiga huset som jag hade traumatiska upplevelser från när jag var liten.. jätteroligt! trappan fick jag panik i men annars var det kul.. lite svårt på den jävla runda grejen som snurrade, flög rakt in i hanna haha!
kättingflygaren, världens fulaste namn (även kallat slänggungorna) är den absolut mysigaste karusellen, flög över vattnet runt runt..mysigt som fan!
sen gick vi spökhuset också. som vi typ sprang igenom skrikandes!! har gått den innan där, det enda jag gjorde på gröna lund när jag var där med anders o mamma..
sen dansade vi på såna
jag o hanna hade skitkul iaf, fast vi inte vann någon pingu.. niklas gjorde..

vaknade 12 idag o var skitpigg.. satt o lallade lite, sen till slut lyckades jag somna om till 14, när jag blev väckt av gänget som skulle o köpa käk o dricka till kvällen..
ikväll blir det fest på eddy's. karaoke :) ska va full vid nio så man kan sjunga en o en annan sång :)

nahe, ska försöka uppdatera min blogg, liiiite oftare, lovar :)

Gröna Lund                   dansmaskiner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0